نقشه خروج اضطراری

نقشه خروج اضطراری

نقشه خروج اضطراری یک ابزار بسیار ساده و موثر برای استفاده هر یک از اعضای خانواده می باشد . اینکه بدانیم چطور از خانه در حال سوختن در چند دقیقه خارج شویم تفاوت زیادی بین مرگ یا زندگی ایجاد می کند. هر ساله ، بیش از 2800 نفر در حریق جان خود را از دست می دهند  در حالیکه خیلی راحت می توان از بسیاری از این مرگ و میر ها جلوگیری کرد.

در صورتیکه  هر یک از خانواده ها بتوانند بخوبی از تجهیزات حفاظت از حریق محیط به نحو احسن استفاده کنند و برای استفاده از نقشه های خروج اضطراری از محل آموزش ببینند و بتوانند از آن به راحتی و بدون هیچ مشکلی استفاده نمایند می توان درصد بالایی از مرگ و میرهای ناشی از آتش سوزی را کاهش داد.
در هر خانواده وجود یک نقشه خروج اضطراری از محل که این امکان را به هر یک از اعضای خانواده بدهد که بتوانند در کمتر از 2 دقیقه از محل خارج شوند بسیاری ضروری می باشد.هنگامیکه یک دتکتور دود عمل می کند ، اولین عکس العمل باید خارج شدن افراد از خانه باشد در صورتیکه طی یک نظر سنجی در آمریکا نشان می دهد که تنها 8 درصد افراد در هنگام عملکرد دتکتور دود اقدام به تخلیه فوری محل می کنند
هر خانه حداقل باید دارای 2 راه خروج باشد .در مواقعی که به هر دلیل  یکی از راه  های خروج مسدود شده باشد ، راه خروج دیگر مانند پنجره باید مورد استفاده قرار گیرد. هر یک از اعضای خانواده می بایست نسبت به راه های خروج اضطراری کاملا آگاه بوده و در مورد اینکه چگونه پنجره را در مواقع اضطاری باز کنند آموزش دیده باشند . . نقشه فرار می بایست بارها  توسط اعضای خانواده تمرین شده باشد تا زمانی که هر یک از اعضای خانواده بتوانند به راحتی در کمتر از 2 دقیقه خانه را ترک کنند.
کشیدن عکس خروجی های اضطاری خانه و نصب آن در محلی که هر یک از اعضای خانه  بتوانند روزانه با آن برخورد کرده تا ملکه ذهنشان شود بسیار مفید خواهد بود .راه خروج حداقل یک بار در ماه باید مورد بررسی و تمرین قرار بگیرد.
خانواده هایی که دارای فرزندان کوچک و نوزاد می باشند و یا خانواده هایی که دارای اعضایی با شرایط خاص هستند می بایست تمرین بیشتری را در این زمینه داشته باشند .یک نفر در هر خانواده می بایست برای کمکهای اضطراری به دیگر اعضا تعیین شده و آموزش های لازم را ببیند . بهتر است یک نقشه از راه های خروجی اضطراری در خارج از خانه نصب شود تا افرادی که به جهت کمک از خارج خانه  وارد می شوند بتوانند از آن برای کمک به افراد داخل خانه استفاده نمایند. نقشه راه خروج را میتوانید در ورودی خانه نصب و یا به یکی از همسایگان خود بسپارید. در صورتیکه خانه با استفاده از سیستم اطفای حریق اسپرینکلر تجهیز شده باشد ساکنان هیچ وقت نباید برای ورود مجدد به خانه تلاش کنند . در حالی که اسپرینکلر به کاهش خسارت ناشی از حریق کمک بسیار زیادی می کند و زمان بیشتری را برای خروج ساکنین از خانه فراهم می کند اما این سیستم بخارات سمی ناشی از حریق را حذف نمیکند بنابراین محیط تا زمانیکه آتش بطور کامل خاموش و دود از محیط تخلیه نشده باشد همچنان خطر زا می باشد.

نقشه خروج اضطراری

 

به این مطلب رای بدهید :

4.9 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (5 رای)

لطفا نظرات خود را در مورد عملی کردن این دستور العمل در ایران با همکاران خود در میان بگذارید.

شما مجوز لازم برای ارسال دیدگاه در این مطلب را ندارید.لطفا در سایت عضو شوید یا با استفاده از نام کاربری خود وارد شوید.