خورندگی در سیستمهای اسپرینکلر

مسئله ی خورندگی در سیستمهای اسپرینکلر

خوردگی یک از سه موضوع ارائه شده در کنفرانس بین المللی مونیخ 2016 در رابطه با سیستمهای اسپرینکلر و همچنین دو سمینار در کنوانسیون انجمن سیستمهای اسپرینکلر آمریکا و نمایشگاه AFSA در نشویل در سپتامبر همین سال بوده است.آنچه که در این مجامع گفته شد ، باید برای همه که با این صنعت سروکار دارند نگران کننده باشد. خوردگی لوله های فلزی اسپرینکلر تقریبا مبحث جدیدی نیست اما ما هنوز سعی داریم تا ابعاد کاملی از این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم و چقدر خوب است که آن را با مشتریان در میان قرار دهیم، که بسیاری از آنهایی از شدت این موضوع با خبر نیستند.این کنفرانس ها با نمایش عکس هایی از لوله هایی که به وسیله لجن خورده شده بودند همراه بود.

 

حریق صنایع هوایی

حفاظت از حریق صنایع هوایی

برای بیش از 3 دهه ، گازهای هالون 1301 و 1211 نقش کلیدی را در حفاظت از حریق تاسیسات فرودگاهی و هواپیماها ایفا می کردند و امروزه همچنان در کاربردهایی نظیر حفاظت از محموله ها مورد استفاده قرار می گیرند.اما بحث جایگزینی اطفا کننده های هالون موجب شد کاربردهای آنها به محفظه های موتور هواپیما و سیستمهای حفاظت از حریق مخازن فاضلاب آنها محدود شود.

سیستم حفاظت از حریق با کاهش اکسیژن

سیستم حفاظت از حریق با کاهش اکسیژن

فناوری حفاظت از حریق با کاهش سطح اکسیژن (Oxygen Reduction Fire Prevention) آخرین نو آوری و انقلابی در صنعت ایمنی حریق به شمار می آید .این فناوری با توانایی منحصر به فرد خود در ایجاد فضایی قابل تنفس و هوایی با سطح اکسیژن کنترل شده از شعله وری حریق جلوگیری می کند. مزیت این سیستم جلوگیری از وقوع حریق بجای اطفا آن پس از شعله وری و وارد نمودن خسارت می باشد.این سیستم از تکنولوژی ای استفاده می کند که با تولید هوایی با سطح اکسیژن پایین (Hypoxic) یا به بیان دیگر نگه داشتن سطح اکسیژن در محدوده ای مشخص از اتش سوزی جلوگیری می نماید. در این مقاله به بررسی این تکنولوژی جدید حفاظت از حریق می پردازیم.